11/01/2015

Millä minä kuvaan

 
Vanhakylänniemi, Järvenpää. (Kamera Nikon d3100)


Ajattelin kertoa teille, että millä minä kuvaan blogiini tulevat kuvat.

Käytössä minulla on kaksi kameraa, toinen on ihan kunnon järjestelmäkamera ja toinen kännykkä kamera. Kännykkäkameralla kuvasin ennen kaikki kuvani, kunnes jouluna ostin veljeltäni hänelle tarpeettomaksi jääneen järkkärin.


Lumia 1020 (kuva: www.mygsm.me)



Kännykkäni on Lumia 1020, jossa on 41 megapikselin kamera (arvostelu). Kameran säätöjä voi itse säätää ja se ottaa kamera kännykäksi todella hyviä kuvia. Yksi kriteeri tämän kännykän ostamiseen oli juurikin tämä kamera. Tuolloin minulla ei ollut muuta kameraa ja mietin silloin, että en muuta tarvitsisikaan. Monet ovat sanoneet, että tässä kännykässä on paras kamera, joka puhelimeen on koskaan laitettu ja omasta mielestäni tämä pitää paikkansa.


Nikon d3100, (kuva: www.macworld.com)


Järkkärini on Nikon  d 3100 (arvostelu 1) (arvostelu 2).Mieleeni oli pikkuhiljaa hiipinyt, että haluaisin oppia kuvaamaan ihan kunnolla ja oikealla järkkärillä. Niinpä kun veljeni kysyi, että haluaisinko ostaa hänen kameransa, niin totesin että tottakai. Tästä siis alkoi kamerani ja minun yhteinen matka. Kohta on jo ensimmäinen kamerakurssi takana ja seuraavaan olen kevääksi jo ilmoiuttautunut. Pikkuhiljaa olen myös jotakin oppinutkin. Ei se järjestelmäkamera turha ostos ole ollut ja olen ollut tähän kameraan hyvin tyytyväinen.

Reissussa (esim. Pikku V:n kanssa ulkona, muskarissa jne) ollessani kuvaan yleensä kännykkäkameralla ja kotona, sekä spessuissa tilanteissa järjestelmäkameralla. Tämä siksi, että järkkäri painaa ja vie kassissa aika paljon tilaa. Muutenkin kännykän kamera on yleensä useammin saatavilla, kun joku tietty tilanne tulee vastaan, jonka haluaa kuvata. Kännykässäni on kuitenkin sen verran hyvä kamera, että kyllä sen ottamat kuvat reissuilta ovat ihan riittävän ok. Usein kyllä kun lähdemme Pikku V:n kanssa ulos tai jonnekkin reissaamaan, niin otan järkkärin tarkoituksella mukaan. Järkkäri on muutenkin nyt syksyn aikana alkanut kulkea mukanani useammin, varmaan ihan sen kamerakurssinkin ansioista.

Molemmilla laitteilla tulee siis kuvattua todella paljon ja molemmille on minun käytössä paikkansa.


2 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus. Mielenkiintoista lukea millä bloggaajat kuvaavat.

    Meillä käytössä itsellä pääasiassa kamera, Canoni.
    Puhelimella tulee toki kuvattua paljon mutta niitä kuvia tulee laitettua enemmän esimerkiksi facebookkiin kuin blogiin.

    Mukavaa alkavaa viikkoa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, että pidit postauksestani! Mun pitäis yrittää enemmän kuvata tolla järkkärillä myös tänne blogiin tulevia kuvia, mutta kun aina tuo puhelimen kamera tuntuu olevan helpommin saatavilla.

      Poista